Reklamace zvířete



Pokud se v šestitýdenní lhůtě vyskytne u zvířátka nějaký zdravotní problém, který nový majitel nezpůsobil, je nejlepší obstarat si u veterináře lékařskou zprávu a až teprve s ní uplatnit u prodávajícího reklamaci. Nový majitel v takovém případě může požadovat slevu z kupní ceny, nebo úhradu lékařských nákladů.

Jiné to je, pokud zvíře během záruční doby uhyne. V tom případě se nešťastný majitel musí obrátit na specialisty a nechat udělat pitvu. Ne každý veterinář je specialista, takže je nejlepší obrátit se rovnou na Státní veterinární ústav. Pitevní zprávu zákazník přiloží k reklamaci a po obchodníkovi požaduje vrácení peněz.

V obou případech platí, že reklamaci má prodávající vyřídit do 30 dnů a pokud ji uzná, má zákazník nárok na proplacení nákladů s reklamací spojených. Zejména náklady za veterinární nebo pitevní zprávu, případně náklady na cestu a další.

Samozřejmě se může stát, že prodávající reklamaci neuzná - potom je na vás prokázat, že reklamace byla oprávněná, a to prostřednictvím znaleckého posudku. Pokud ani to nepomůže, nezbývá, než se obrátit na soud.

Kontakt

Zapletal Lukáš
Kojetín / Kroměříž
75201

776 094 496


© 2015 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořeno službou Webnode